24 Eylül 2010 Cuma

DOKTOR ALPER BEY

En çok hangi doktora gitmekten korkarsınız desem sanırım hepimiz ortak noktada buluşuruz, diş doktoru! yıllarca dişlerimden çekmiş biri olarak çok diş doktorlarına gittim, geldim orada çekilen maddi ve fiziki ızdırabı iyi bilirim, maalesef son diş doktorum bir hayli ileri gitmiş ve azı dişlerime yaptığı köprüyle çenemde hatırı sayılır problem yaratmayı başarmıştı.

 Yolum Dr. Alper  beye düşüverdi birgün, muayene olabilmek için tedirgin sıramı beklerken, Dr Alper bey'in , hastalarını muayene için içeriye davet edişi dikkatimi çekti ilk önce.Her hastasına  ayrı güzel bir söz buluyor, onları içeriye alırken, şakalaşıyor, takılıyor onlara gülümseyen bir yüzle yapıyor bunu,hastalarını o masaya oturtmadan rahatlatıyor bir şekilde;

 Bazısına hadi gel  hayatım diyor, hoş geldin güzel gözlü  kadın diyor,şimdi seni seçtim! diyor buyur işkence masasına diyor:)) daha yaşlı hanımlara hayatımın kadını gelmiş diyor, güzel anneciğim nasılsın diyor, herkese söyleyecek güzel bir sözü var Dr Alper bey'in,nasıl güzel bir samimiyet yakalamış hastalarıyla, sıcacık ve içten hastalarının yüzlerini inceledim o bunları yaparken,orda sıkıntıyla oturan herkesin yüzünde mutlaka bir gülümseme yaratıyor, muayene odasında kahkahalar şakalaşmalar hiç eksik olmuyor ve bunları yaparken işini hiç aksatmıyor üç ayrı masadaki hastalara yetişiyor.

 Banada geldi sıra, banada buldu yine o güzel sözcüklerinden, oturdum masaya, alt ve üst çene dişlerinde anesteziyle kesmeler yapmamız gerekiyordu, onun önerisi  bu işlemi iki güne yaymamızdı, ama ben yapalım hocam! bitsin bir günde tekrar tekrar sıkıntı cekmenin gereği yok dedim, bak yamulursun! dedi:))yamulmam ! dedim hemen bana acıların kadını adını taktı:))) inanın bana ağzımdan kanlar geliyor eşim ben gülme krizine girdik nasıl bitti o sıkıntılı işlem anlayamadım..

 Harika,hayatla dalgasını geçmesini öğrenmiş, insanların yüzünde yaratmayı başardığı gülümsemenin , önemini kavramış,sanırım acılarının, sıkıntılarının içini sızlatmasını ,bu şekilde   hafifletmeyi  başarmış, kocaman yüreği olan çok iyi bir insan ve çok iyi bir doktor Dr Alper bey ...
  Teşekkürler Dr Alper bey, çenemi düzelttiğiniz için, ve bizleri öyle güldürmeyi başardığınız için!..

   Onun için, bugünkü yemek,yemek yemeyi sevdiğini onu gördüğünüzde anlıyorsunuz:))
           BEŞAMEL SOSLU SOYALI SOSLU TAVUK;
 Bakmayın adının bu kadar havalı olduğuna,hazırlanması çok kolay , masaya geldiğinde çok övgü alacağınız bir yemek; şimdi neler lazım! önce MALZEMELER:

  3 - 4 PARÇA TAVUK GÖĞSÜ
YARIM ÇAY BARDAĞI SOYA SOSU
YARIM ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
KARABİBER- TUZ-KEKİK - KIRMIZI BİBER


YARIM LİTRE SÜT
3 ÇAY KAŞIĞI UN
ÇEYREK PAKET MARGARİN
1 SU BARDAĞI SU
KAŞAR PEYNİRİ
   Tavukları istediğiniz gibi bölün, soya sosu,tuz, sıvı yağ,karabiber,kekikli karışımın içinde  bırakın terbiye olmaları için en az yarım saat kalsınlar.Bu arada diğer tarafta beşamel sos hazırlayalım bunun için;
  Unu  margarini pembeleştir,sütü ilave et tuz karabiber ekle koyulaştır.
 Tavukları, sosun içinde cıkarıp fıırın  tepsisinde hafiifçe pişir  sonra yapamış olduğun beşemal sos üstüne dökülür bol kaşar peyniri ve kırmızı biber en üste tekrar fırın afiyet olsun..
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder