16 Eylül 2010 Perşembe

Merhaba

Oğlumun beni cesaretlendirmesiyle burdayım , onun çok sevdiği böreğin tarifini vereceğim ona teşekkür hediyesi olarak ama az sonra:).Hatırlıyorumda yeni evlendiğimde yemek yapmayı hiç bilmiyordum zaten lise bitti evlendim nerden bileceksinki! ilk yaptığım pilava  eşim eline sağlık güzel olmuş! ama birazda süt ekleseydin sütlaç niyetinede yerdik demişti:)).Ama nereye  gitsek beğendiğim yemekleri yapan kişiye teşekkür ederken, tarifinide isteyiverirdim,(hala yaparım bunu) ilk fırsattada kendimce denerdim. Sevmek gerekiyor en baştan yemek yapmayı angarya olarak görmemek gerekiyor, lezzet işte o zaman kendiliğinden oluşuveriyor, bir gün bir bakıyorsunuz sizdende tarif istemeye başlıyorlar.Gelelim şimdi o güzel böreğe:) Zahmetli gibi görünsede kesinlikle değil biraz gayret  işte hepsi bu!
 TAVUKLU BÖREK: Bir tane kuru soğanı çok ince kıyın rondodada yapabilirsiniz bu işlemi gözler yaşarmasın hiç:)teflon tavada çok az bir yemek kaşığı kadar yağda soğanları pembeleştir( neden bu kadar az yağ demeyin  sonrasında çokca kullanacağız o yüzden:)) zar şeklinde kesilmiş 3 yada 4 tane (fark etmez ) havucuda ekleyin soğanlara,  sonra  yarım kilo kadar  tavuk gögüs etini kuşbaşı doğranmış olacak ekleyin, ince kıyılmış pırasayı ekleyin tavaya kavurmaya devam havuçlar  ve pırasa biraz pişince yine yarım kilo kadar ince kıyılmış  beyaz lahanayı ekleyin kavurmaya devam:)) tuz ve karabiber ekleyin burda amaç az yağda bu karışımın pişmesi  eğer pişiremezseniz yarım çay bardağı kadar su ekleyip bu suyla pişirin ve kesinlikle suyunu çektirin susuz bir harç lazım bize asla ciğ kalmayacak şekilde pişirin.şimdi bu pişti bırakın soğusun. 1 tane yufkayı masaya yayın 2 tane yumurta ile bolcana sıvı yağı cırpın beraber, bu koyu kıvamlı  bir karışım olmalı  yaklaşık 1 su bardağına yakın bir yağ gider buna ( demiştim yağ çok kullanacağız diye:)) bu karışımı yufkanın üstüne sürün bolca diğer yufkayıda bu yufkanın üstüne yayın ( yani 2 yufkadan tek bir  yufka elde ettik, kesin yufkayı sigara böreği keser gibi hazırladığımız harcıda her dilime koyun , kenarlarını  toplayarak sarın,sarınki kızartırken içindekiler dışarı cıkmasın ne cok sıkı ne cok gevşek olacak vee finalde cırpılmış yumurtaya daldırın börekleri sonrada galeta ununa bulayıp kızartın sonuç muhteşem! garanti ederim.Ayrıca ben pırasa, lahana yemem diyenlere bunu afiyetle yediririsiniz bayılırlar ama yedirdikten sonra söyleyin:).SEVGİYLE..

1 yorum:

  1. Harika bir börek, ben denedim muhteşem oluyor. Lütfen sıcak servis yapın. Ellerinize sağlık Serhan hanım.

    YanıtlaSil